A GameSpot műsorában a nyári Gamefest és Playdays események keretében a Magic: The Gathering és a Final Fantasy különleges együttműködését mutatják be. A beszélgetésből kiderül, milyen kihívásokkal néztek szembe a Wizards of the Coast csapatánál az új Magic: The Gathering – Universes Beyond: Final Fantasy kiegészítő elkészítése során, és mennyi személyes szenvedélyt és rajongást vittek a projektbe.
Érdekes témaként felmerül, hogyan választották ki a négy kiemelt Final Fantasy játékot (6, 7, 10, 14) és ezek ikonikus karaktereit a parancsnoki (commander) paklikhoz. Az alkotók elmondják, hogyan próbálták meg minden rajongói elvárást kielégíteni, beleértve a kedvenc karakterek megjelenítését, valamint a nevezetes, emlékezetes játékmenetek, mechanikák és pillanatok beépítését az új lapokba.
A beszélgetés során szó esik a paklik egyedi felépítéséről, például a fő- és tartalékparancsnokok működéséről, és arról, hogyan alkalmazkodnak ezek a kártyák a különböző stratégiákhoz. Fontos kérdés az is, mivel bővül a játékmenet a Final Fantasy sorozat RPG-elemeinek átültetése révén, például az új „job select” vagy az egyedi saga-teremtmények mechanikájával.
Külön hangsúlyt kap az artwork, vagyis a vizuális megjelenítés: a fejlesztők együtt dolgoztak több száz művésszel, köztük olyan legendás figurákkal, mint Yoshitaka Amano, hogy a Final Fantasy és a Magic stílusa tökéletesen ötvöződhessen az új kiegészítőben.
Felkavaró kérdéseket vet fel, hogyan lehet hű maradni mindkét franchise-hoz, és miként lehet átültetni a Final Fantasy mély karaktereit, emlékezetes történeteit és mechanikáit a Magic: The Gathering játékrendszerébe anélkül, hogy bármelyik rajongótábor csalódna. A videó bepillantást enged a kulisszák mögé arról is, hogyan dönt a fejlesztői csapat a rajongói igények, a kreatív ötletek és a játékegyensúly között.