Lucy Suchman professzor, aki az antropológiát és a tudomány-technológiai tanulmányokat ötvözi, saját tapasztalatai alapján vizsgálja a mesterséges intelligencia fejlődésének történetét. Elmondja, hogy a Xerox kutatóközpontjában szerzett élményei során találkozott először a szakértői rendszerek korai változataival.
Felmerül a kérdés, hogy a gépek és emberek mennyire eltérően férnek hozzá az információhoz és a világ értelmezéséhez. Az interakció során a gépi rendszerek csak korlátozott szemszögből képesek reagálni, míg az emberek aktívan formálják saját valóságukat.
A beszélgetés kitér arra is, hogyan változtak a chatbotok fejlesztési módszerei: a logikán és szabályokon alapuló projekteket felváltották az adatalapú megoldások. Ezzel együtt továbbra is komoly kérdés marad, hogy ezek a rendszerek képesek-e megközelíteni az emberi jelentésalkotást, hiszen számukra a világ csak adatokból és tokenekből áll.
Érdekes gondolatokat vet fel azzal kapcsolatban, hogy mi hiányzik a gépi kommunikációból és mennyiben különbözik az emberi gondolkodás, amikor nyelvet, jelentést és referenciaszisztémákat használunk.