A kínai Luckin Coffee látványos terjeszkedésbe kezdett az Egyesült Államokban, miután néhány év alatt meghatározó szereplővé vált hazájában. New York városában már az első hónapokban több üzletet nyitottak, ami a cég ambícióit jelzi a tengerentúli piacokon is.
Az elemzés rávilágít a Luckin egyedülálló üzleti modelljére, amely jelentős különbségeket mutat a Starbucks amerikai működéséhez képest. Mobilos rendelés és árelőnyök, mint például folyamatos kuponok jellemzik a Luckint, amely így próbálja magához csalogatni a vásárlókat. Emellett az innovatív, gyorsan változó italválaszték is kulcsszerepet játszik stratégiájukban.
A videó felidézi a Luckin viharos múltját, beleértve a rapid növekedést, a tőzsdei bevezetést, majd a csalási botrányt és a tőzsdéről való kizárást. Ezt követően újjászerveződve sikerült Kínában leköröznie a Starbuckst bevételben és üzletszámban.
Az amerikai piac azonban számos kihívást tartogat, többek között az érett kávékultúra, a fogyasztók márkahűsége és a kizárólag digitális rendelési modellhez való alkalmazkodás kérdései miatt. Felmerül, mennyire fenyegetheti a Luckin a meghonosodott nagy láncokat, és képes lesz-e itt is meghonosítani kínai sikerreceptjét.