Az Encore nevű vállalat egy különleges projektbe kezdett, amelynek célja az ikonikus Lotus Esprit S1 újjászületése a 21. században. Ennek keretében megőrzik a klasszikus, ék alakú dizájnt és a legendás, vezetési élményben gazdag futóművet, ugyanakkor a modern kor követelményeinek megfelelő technológiákkal újítják meg az autót.
Az alapokat egy 3,5 literes V8-as motor adja, amelyet a Lotus saját fejlesztésű, 32 szelepes, dupla turbós Type 98 erőforrása testesít meg, mindezt egy továbbfejlesztett váltóval kiegészítve. Az autó szerkezete és főbb részegységei részben megőrzik a donor autó örökségét, így például a gerincvázas alváz, a váltóház és az eredeti sorszám is megmarad. Külsőre a szélesség és a formaterv evolúciója alkalmazkodik a modern követelményekhez, miközben megidézi Giugiaro eredeti rajzát.
A fejlesztés során kiemelt figyelmet fordítottak a karosszéria anyagára, amely most már karbonból készül, ezzel is javítva a merevséget és a biztonságot. A kezelhetőség és vezetési élmény érdekében korszerű felfüggesztés, úttartó gumiabroncsok, modern fékrendszer és elektronikusan vezérelt kézifék is kapott helyet. Az infotainment rendszer olyan szintű, mint ami napjaink szupersportautóiban, például a GMA T50-ben vagy Pagani modellekben található.
Az utastérben megmaradt a markáns, kétküllős kormánykerék és a klasszikus tartán kárpit, de olyan kényelmi funkciók is beépítésre kerültek, mint a fűthető ülések, a prémium hangrendszer vagy az állítható digitális műszeregység. Az eredeti részletek és a modern megoldások találkozása kölcsönöz igazi egyediséget ennek az újragondolt klasszikusnak.
További érdekességeket vet fel az átalakítás, például hogy milyen kompromisszumokat kell hozni annak érdekében, hogy a megnövelt teljesítmény és modern felszereltség mellett is megmaradjon a klasszikus vezetési élmény, és valóban szükség van-e nagyobb motorteljesítményre egy ilyen könnyű sportautóban.










