A videojáték-történelem egyik emlékezetes fejezetét idézi fel ez az anyag, amikor a kilencvenes évek elején a szimulációs autóverseny-játékok forradalmat jelentettek a Gran Turismo és Forza előtti korszakban. A Lotus sorozat, különösen a Lotus 3: The Ultimate Challenge, vizuálisan lenyűgöző élményt nyújtott, amely a korszak számítógépein és konzoljain egyaránt nagy sikert aratott.
Egyedi, technós hangzású zenéje és a lehetőség, hogy verseny közben válogathattunk a pályák között, nagyban hozzájárult a játék atmoszférájához. Az összehasonlítás középpontjában a különböző platformokon megjelent változatok állnak: a Sega Mega Drive/Genesis, az Atari ST, az MS-DOS, valamint a Commodore Amiga és Amiga CD32.
Meglepő különbségek derülnek ki az egyes verziók grafikai és zenei minőségében. Az olyan apró részletekre is kitér a videó, mint például az autók színe vagy a pályák kidolgozottsága. A konzolos portok az asztali gépekhez viszonyítva eltérő élményt nyújtanak, különös tekintettel a sebességre, képfrissítési arányra vagy éppen a hangzásvilágra.
Felmerül a kérdés, vajon melyik változat nyújtja az igazi Lotus 3 élményt, és hogyan hatottak a különböző platformok technikai korlátai a játékélményre. A retró rajongók számára izgalmas lehet ez a nosztalgikus utazás a legendás brit fejlesztő, a Gremlin Graphics és a Magnetic Fields alkotásain keresztül.










