A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 23 perc

Lost Soul Aside: látványos akció és vegyes élményekkel teli kaland

Egy lenyűgöző látványvilágú, ám ellentmondásos karakter-akciójáték megjelenése, amely évekig tartó szenvedélyből és egy fiatal fejlesztő ambíciójából született.

Rendkívül ambiciózus projektként indult a Lost Soul Aside, amikor Yang Bing, egy kezdő fejlesztő, közel egy évtizeden át dolgozott saját álomjátékán. A koncepció ötvözi a látványos, monumentális vizualitást és a pörgős akciójátékok csatáit, amelyhez az alkotó olyan címekből merített ihletet, mint a Final Fantasy, a Ninja Gaiden vagy a Devil May Cry.

A Sony és az Epic támogatásával végül egy kis fejlesztőcsapat dolgozta ki teljes játék formájában a Lost Soul Aside-ot, amely egy lineáris akció-kaland történetbe helyezi a játékost egy idegen háború utóhatásaiban vergődő világban. A hangsúly elsősorban a harcrendszeren és a látványos helyszíneken van – ezeken a területeken valóban kiemelkedőt nyújt a program.

Miközben a komplex harci eszköztár, változatos fegyverek és bővíthető képességfák sok lehetőséget kínálnak a kombók és egyedi játékstílusok számára, a környező elemek – mint az ellenségtervezés, történetvezetés, karakterábrázolás és mozgásmechanika – komoly hiányosságokat mutatnak. A játék inkább lineáris, felfedezési lehetőségekben korlátozott, a karakterek pedig nehezen átélhetők, a narratíva pedig visszatérő hibákkal és üres szólamokkal terhelt.

A Lost Soul Aside példáján keresztül izgalmas kérdések vetődnek fel: vajon elég a szenvedély, a látvány és a harcrendszer ahhoz, hogy egy játék kiemelkedővé váljon? Mit árul el a játék minőségéről a kis csapat lehetőségei és a nagy kiadói támogatás ellentmondása? Lehet-e sikeres egy olyan projekt, ahol a fejlesztő fő motivációja az önkifejezés, még ha tapasztalattal és átgondoltsággal vannak is problémák? Ezek a dilemmák teszik különösen érdekessé a Lost Soul Aside történetét és megvalósulását.