A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 35 perc

Lossless Scaling: Független framegenerálás és upscaling a gamerek szolgálatában

A Lossless Scaling framegenerálás és upscaling szoftver sokrétű vizsgálata – milyen kompromisszumokat és lehetőségeket kínál egy független, platformfüggetlen megoldás a gamer világban?

Ebben az elemzésben egy független, platformfüggetlen kép- és framegeneráló eszköz – a Lossless Scaling – használhatóságát és képminőségét vizsgálják meg, amely a Steam áruház egyik legkeresettebb szoftvere lett.

Részletesen bemutatják, hogyan működik a Lossless Scaling különféle játékkörnyezetekben, és milyen előnyei lehetnek más, nagy gyártók (Nvidia DLSS, AMD FSR, Intel XESS) egyedi, játékba integrált megoldásaival szemben. Szó esik a szoftver framegenerálásáról, annak különböző módjairól, és az ezekből fakadó vizuális hibákról, például elmosódásról, dupla képekről vagy objektumtorzulásról – ezek nagyrészt gyors mozgásoknál vagy bizonyos grafikai elemeknél jelentkeznek.

Kiemelik a szoftver egyik legérdekesebb tulajdonságát, hogy játékmotortól függetlenül, szinte bármilyen modern GPU-val és játékban használható, függetlenül speciális integrációktól vagy fejlesztői támogatástól. Részletes példákon keresztül vizsgálják, mikor és milyen helyzetekben tud alternatívát kínálni régebbi hardver vagy hiányzó natív upscaling/framegen támogatás esetén.

Bemutatnak több különböző képfelskálázó eljárást, különös fókuszt helyezve az LS1 modellre. Vizsgálják, hol nyer és hol veszít ez a módszer a márkázott alternatívákhoz képest, illetve mennyiben tud képminőséget javítani vagy éppen torzítást okozni. Szó esik továbbá kiegészítő funkciókról, például Linux támogatásról, dual GPU módról és adaptív framegennel kapcsolatos újdonságokról.

A videó feldobja azt a kérdést, hogy mennyire életképes egy független, nem nagyvállalati, univerzális opció a képszintű utómunkák területén, illetve milyen jövőbeli fejlődési lehetőségei vannak a független fejlesztésű skálázási/fake frame generálási megoldásoknak a gamer közösség számára.