A Loom egy olyan kalandjáték, amely merőben új megközelítést kínált 1990-ben. Nemcsak szórakoztatni akart, hanem a grafikus kalandjátékok alapjait is újragondolta a zenei varázslás különleges felhasználásával. Az ex-infocombos Brian Moriotti vezetésével a Lucasfilm Games olyan világot alkotott, ahol a történetmesélés, a zene és a játékmenet szorosan összefonódik.
A játék középpontjában Bobbin Threadbear áll, aki a titokzatos szövő céh tagja. Célja, hogy megfejtse egy rejtélyes eltűnés hátterét, miközben megtanulja használni a mágikus szólamokat, amelyekkel a világ elemeit lehet megváltoztatni. A zenei feladványok logikusak, mégis gyakran elvontak, és a hibázás miatt sosem kerül veszélybe a játékos előrehaladása.
A Loom varázslatos hangulata az animációk kecsességéből, a zenéből, valamint a művészien megalkotott vizuális világából ered. A játék egyszerre tiszteleg a klasszikus animációs mesék előtt és tágítja a műfaj határait – mindezt úgy, hogy mindvégig ösztönzi a felfedezést, a kísérletezést és a zenei memóriát.
Felmerül a kérdés, hogyan változtathatja meg egy ének egy ajtó sorsát, vagy miként bontható fel a valóság néhány dallam segítségével? Érdemes elgondolkodni, hogyan formálja át a műfaj megszokott szabályait egy ennyire egyedi vezérlési rendszer, és vajon mennyiben teszi hozzáférhetőbbé a kalandjátékot ez a logika alapú megközelítés. Ez a különleges, szívhez szóló alkotás nosztalgiát, csodát és frissességet hoz a műfajba.