A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 10 perc

Logótervezés mesterfokon: 15 év tapasztalata 10 percben

Hogyan tömöríthető tizenöt évnyi logótervezési tudás tíz percbe? Fókuszban a pozicionálás, a siker mérésének módszerei és a tudatos tervezési folyamat.

Az előadás betekintést nyújt egy több mint tizenöt évnyi logótervezési tapasztalatba, és rövid idő alatt összegzi a leglényegesebb felismeréseket. Felveti azt a fontos kérdést, hogy a logónak a piaci táj melyik részében kell elhelyezkednie. Kiemeli a jelentőségét annak, hogy már a tervezés előtt tudatosan pozicionáljuk a márkát versenytársaihoz képest – akár klasszikus, akár kísérletező megközelítést választunk.

Érdekes nézőpont, hogy a jogi szempontokat is figyelembe kell venni – például a betűtípusok jogtisztasága vagy licencelése. A videó olyan gyakorlati tippeket ad, mint a sikeres logó ismérveinek egy mondatban történő összefoglalása, valamint egy „kill list” és „must survive list” elkészítése, amellyel előre meghatározhatók a tervezési szempontok és elkerülhetők a tipikus hibák.

Külön hangsúlyt kap a dizájn bemutatásának módja: egy rövid, kontextust adó videóprezentáció sokkal hatékonyabb lehet, mintha csupán statikus képeket vagy linkeket mutatunk. A folyamatos kommunikáció és az ügyféllel előre lefektetett határok segítik a folyamat mederben tartását és a kreatív eredményességet.

További érdekesség, hogy a trendek helyett a kutatáson alapuló szín- és betűtípus-választás a célravezető. Felveti a kérdést, vajon tényleg előnyt jelent-e a matematikai arányok, mint az aranymetszés követése, vagy inkább az ikonikus, jól felismerhető forma sikeresebb-e.