Az utazók helyzete soha nem volt ennyire nehéz: miközben a repülőjegyek egyre drágábbak, a légitársaságok folyamatosan csökkentik az ülőhelyek méretét, növelik a díjakat, és szinte mindenért plusz költséget számolnak fel – legyen szó poggyászról, ülésválasztásról vagy elsőbbségi beszállásról.
Érdekes összevetésként megtudhatjuk, hogy az elmúlt évtizedekben mi vezetett ehhez a helyzethez: hogyan vált a korábban kényelmesnek és színvonalasnak számító repülés tömeges prémiummentes szolgáltatássá, ahol a légitársaságok a legapróbb extrákért is díjat szednek. Felmerülnek kérdések arról, hogy a légitársaságok vajon ténylegesen miért kényszerültek ilyen üzletpolitikára, vagy csupán a profithajhászásról szól minden döntésük.
Az anyag azt is vizsgálja, hogy egyes modellek – mint például a Southwest Airlines egyedi stratégiája – hogyan tudtak hosszú időn át ellenállni az iparági trendeknek, és mi az, amiben ezek a társaságok mégis változásra kényszerültek. Bemutatja a fogyasztói elégedetlenség növekedését, a családokat sújtó extra díjak hatását, valamint azt, hogyan próbálnak egyes fogyasztóvédelmi szervezetek és szabályozó hivatalok fellépni a burkolt díjak és megtévesztő jegyárak ellen.
Az átalakuló iparág és az ügyfél-elégedettség gyors visszaesése olyan kérdéseket vet fel, mint például: visszatérhet-e valaha a nyugodt, korrekt árazású utazás, képes lehet-e a piac önmagát korrigálni, vagy örökre beleragadunk az egyre kényelmetlenebb és átláthatatlanabb légi közlekedési helyzetbe?









