Az Egyesült Államokban a kormányzati leállás miatt a légiforgalmi irányítók hat napon át, napi tíz órában dolgoznak fizetés nélkül, ami óriási terhet ró az amúgy is túlterhelt munkaerőre. Az FAA (Szövetségi Légügyi Hivatal) 11 000 dolgozóját kénytelen volt szabadságra küldeni, ami a munkaerő negyedét jelenti.
Felvetődik a kérdés, hogy a munkakörülmények romlása visszaidézheti-e a 2018–2019-es kormányzati leállás során kialakult helyzetet, amikor néhány légiforgalmi irányító betegszabadságra kényszerült, jelentős fennakadásokat okozva a legforgalmasabb repülőtereken.
Az irányítók, akik naponta átlagosan 45 000 járatot kezelnek, sztrájk esetén sem szervezhetnek tiltakozó akciót a szakszervezet állásfoglalása szerint, azonban a munkával járó stressz és a fizetés elmaradása miatt egyesek betegszabadságot vesznek ki.
Politikai viták, a munkavállalók érdekvédelme, valamint az iparág működését jelentősen befolyásoló események alakítják a légiforgalmi irányítók mindennapjait. Érdekes kérdés, hogy a jelenlegi helyzet vajon milyen hatással lesz a kormányzati döntéshozatalra és a légi közlekedés zökkenőmentességére.