A kormányzati leállás hatására országos szinten súlyos munkaerőhiány lépett fel a légiirányítók körében, ami jelentős késéseket okoz a légi forgalomban. A Bush Intercontinental repülőtér példáján keresztül láthatjuk, milyen hosszú sorok és növekvő várakozási idők nehezítik az utazók dolgát.
A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy több kiemelt légiforgalmi irányítóközpont – például a Newark Liberty közelében, illetve a New York-i magaslégteret kiszolgáló központok – mára szintén vészesen alulstaffoltak. Statisztikák mutatják, hogy volt nap, amikor a New York-i reptereken dolgozó irányítók 80%-a nem tudott munkába állni, ezért országosan több mint 16 ezer járat késett egyetlen hétvége alatt.
A dolgozók anyagi bizonytalansága is komoly probléma: a légiirányítók és a TSA dolgozók az elmaradó fizetés és a kialakuló megélhetési nehézségek miatt kezdenek felmondani, vagy pályaelhagyásra kényszerülnek, ami tovább mélyíti a krízist. Sokakat az a kérdés foglalkoztat, hogy az ünnepi utazási szezon vajon mennyire válik majd kaotikussá, ha nem születik időben megoldás a válságra.
A beszélgetésben megszólaló iparági képviselők hangsúlyozzák, hogy a légiközlekedés biztonsága és működőképessége kritikus ponthoz érkezett. Válaszokat keresnek arra is, mit jelent ez hosszabb távon az utasokra, a dolgozók lelkiállapotára, valamint a légiközlekedés színvonalára nézve.








