A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 45 perc

Legendás arcade játékok meglepő konzolos folytatásai otthonra

Húsz legendás játéktermi cím váratlan folytatásait ismerheted meg, amelyek soha nem jutottak el az arcade termekig, mégis mérföldkövek lettek az otthoni konzolokon.

Ez a videó azokat a legendás arcade játékokat és azok folytatásait mutatja be, amelyek soha nem jelentek meg arcade termekben, hanem egyenesen otthoni konzolokra vagy számítógépekre készültek. A tartalom két részben, húsz kivételes példán keresztül vizsgálja, hogy a klasszikus címek – például az R-Type, a Splatterhouse vagy a Bubble Bobble – miként folytatódtak egy merőben új platformon, és milyen újdonságokat, játékmenetbeli vagy vizuális változtatásokat hoztak el az otthoni közönség számára.

Felvetődik a kérdés, hogy miért nem készültek már ezekből a sikeres játékokból is arcade-verziók, főleg annak fényében, hogy a kilencvenes évek elején az arcade piac még fénykorát élte. A videóban szó esik arról, hogy hogyan változott a játékipar fókusza, milyen piaci döntések vezettek ahhoz, hogy bizonyos folytatások kizárólag konzol-exkluzívként láttak napvilágot.

Különleges hangsúlyt kapnak azok a címek, amelyek új mechanikákkal, többjátékos lehetőséggel vagy akár teljesen eltérő vizuális stílussal jelentek meg, sőt, néhol egészen más élményt kínáltak, mint az eredeti játéktermi változat. A bemutatott játékok között akadnak platformerek, beat ’em up-ok, autóversenyek és shoot ’em up-ok is.

A néző találkozhat ismerős sorozatnevekkel – például Shinobi, OutRun vagy Ninja Warriors –, de előfordulnak olyan kevésbé ismert folytatások is, amelyek a mai napig rejtett kincsek maradtak. A videó gondolatébresztőként is szolgál: milyen útjai, lehetőségei voltak az arcade-játékok folytatásának az otthoni platformokon, és vajon mely játékokat ismeri mindenki helytelenül ‘arcade’-múlttal?