Sajtótájékoztatón számolt be az NTSB a légikatasztrófa vizsgálatának eddigi fejleményeiről. A tájékoztató felvezetésében hangsúlyos a részvét és a helyi közösség támogatása.
A történtekkel kapcsolatban számos fontos adat hangzott el: a balesetben érintett teherszállító repülőgép eredetileg McDonnell Douglas gyártmány volt, amelyet később a Boeing vett át. Felszálláskor a bal oldali hajtómű lángokba borult, és a felszállás során levált a szárnyról, majd az ütközés után nagy kiterjedésű tűz keletkezett.
A részletek feltárására az NTSB folyamatosan több szakértői csapatot vont be, amelyek különböző területeket vizsgálnak: műszaki rendszerek, szerkezeti elemek, karbantartási előzmények és emberi tényezők is a fókuszba kerülnek. A nyomozás során a repülési adatrögzítőt (FDR) és a pilótafülke hangrögzítőjét (CVR) is megtalálták, amelyek elemzése kiemelten fontos irány lesz.
Külön érdekesség a kiterjedt törmelékmező kezelése és annak nehézségei, illetve az, hogyan vonják be a gyártót, az üzemeltetőt és más érintett feleket is az esemény szakmai rekonstruálásába. Felmerülnek a vizsgálat módszerei, a bizonyítékok címkézése, és hogy miképp próbálják rekonstruálni a baleset minden mozzanatát a közösség együttműködésével.






