A Dying Light: The Beast egy önállóan megjelenő játék, amely eredetileg DLC-nek indult a Dying Light 2-höz, végül azonban egy teljes történettel kínálja Kyle Crane visszatérését. Többek között kifejezetten hangsúlyos benne a nappal-éjjel ciklus, a dinamikus parkour és a karakterfejlődés, amelyek izgalmas keretet adnak a zombi-henteléshez.
A történet központjában a bosszú és a túlélés áll, hiszen Kyle Crane 13 évnyi kísérletezést követően próbál kilépni fogvatartói árnyékából. Új képességeket – például a ‘beast’ formát – fejleszthetsz ki, miközben oldalmissziók, egyedi zónák és változatos ellenfelek színesítik a játékmenetet.
Az ismertető reflektál a technikai problémákra is: néhány bug és grafikai hiba időnként megakasztja az élményt, a játéktér azonban kompakt mérete ellenére részletesen kidolgozott, sok felfedeznivalóval. A mellékküldetések ritkák, viszont jelentősek, történetük ilyenkor mélyebb betekintést ad Caster Woods világába.
Felvetődik a kérdés, hogy mennyit ér egy ilyen körülmények között született játék: a mélység, a tartalom mennyisége és a játszhatóság hosszú távon elegendő-e ahhoz, hogy kiemelkedjen elődei és a műfaj más darabjai közül?