A
A

UMA hamarosan bemutatkozik

  • Angol
  • Magyar
  • 91 perc

Kulisszatitkok a GTA 3 és a Guitar Hero születéséről Kelly Sumnerrel

Mélyinterjú Kelly Sumnerrel, aki első kézből mesél a Grand Theft Auto 3 és a Guitar Hero születéséről, valamint a videojáték-iparban zajló nem mindennapi fúziókról és stratégiákról.

A Retro Hour 469-es adásában nosztalgikus utazásra invitálják a hallgatókat a videojáték-ipar kulisszái mögé, olyan ikonikus cégek történetein keresztül, mint a GameTech, Take-Two Interactive, RedOctane, valamint legendás játékok, például a Grand Theft Auto 3 és a Guitar Hero létrejötténél jelen lévő Kelly Sumner közreműködésével.

Érdekes részletek derülnek ki arról, hogy miként vezetett a Commodore után Kelly útja a nemzetközi játékkiadás világába, mennyire hektikus és szokatlan körülmények között működött a GameTech, és milyen céges fúziók formálták a Take-Two dinamikáját. Felvetődik, hogyan mentették át az értékes szellemi tulajdonokat és fejlesztőcsapatokat, miért volt sorsfordító a BMG Interactive felvásárlása, és milyen belső vívódások és rivalizálás kísérte a GTA, Driver és State of Emergency fejlesztését is.

Az adásban szó esik a zene szerepéről a videojátékokban, a játékok licencelési problémáiról, valamint a kultikus Guitar Hero születéséről, a gitárkontroller ötletének fogadtatásáról és arról, hogyan forradalmasította a ritmusjátékokat az egyszerű, mégis addiktív koncepció. Az interjúból kiderül, milyen nehézségekbe ütközött a termék bevezetése, és hogyan zajlott az Activision átvétel, valamint mik voltak az alternatív stratégiák a franchise hosszú távú sikeréhez.

Különösen izgalmas kérdésként merül fel, milyen hatással voltak a videojátékok hőskorszakának nagy szereplői – fejlesztők, zenészek, vezetők – a médium fejlődésére, és hogyan tekintenek vissza azokra a döntésekre, amelyek végül legendává emeltek egyes sorozatokat vagy épp el is süllyesztettek ígéretes projekteket.