A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 7 perc

Kulcsszó kannibalizáció: Hogyan kezeljük és profitáljunk belőle az online marketingben?

A kulcsszó kannibalizáció rejtett buktatókat és váratlan előnyöket is tartogat az online marketingben. Az alábbi podcast betekintést nyújt abba, mikor kell aggódni miatta, és hogyan lehet a jelenségből akár profitálni is.

A keresőoptimalizálás világában gyakran felbukkanó fogalom a keyword cannibalization, azaz a kulcsszó kannibalizáció. Ez akkor fordul elő, amikor egy weboldalon vagy márkánál több tartalom – például különböző oldalak, bejegyzések vagy közösségi médiás posztok – ugyanazokra a kulcsszavakra céloz.

Felmerül a kérdés, miért baj ez, és mikor kell egyáltalán foglalkozni vele. A jelenség egyik következménye lehet, hogy a legjobb, legnagyobb konverziót hozó tartalom háttérbe szorul, míg kevésbé ideális oldalak vagy posztok kerülnek előtérbe a Google találatai között. Ugyanakkor előfordulhat, hogy bizonyos helyzetekben, különösen kis weboldalak esetén, egyáltalán nem érdemes emiatt aggódni.

A témában szóba kerül az is, hogyan befolyásolja a felhasználók által létrehozott tartalom, például YouTube-videók, Instagram Reels vagy TikTokok a kulcsszó rangsorolását, illetve mikor érdemes tudatosan több csatornán is ugyanarra a kulcsszóra célozni. A podcast arról is beszél, milyen módszerekkel térképezhető fel, hogy mely oldalak rangsorolnak egy adott kulcsszóra, hogyan lehet optimalizálni vagy módosítani ezeket, valamint milyen eszközökkel, például Excel-táblázat vagy SEO-szoftverekkel érdemes dolgozni.

További kérdéseket vet fel, hogy mikor érdemes a tartalmat javítani, mikor lehet hasznos a „canonical tag” használata, és milyen szerepe van a tartalom frissességének a rangsorolásnál. Szóba kerülnek a saját brand erősítésének lehetőségei is a felhasználók által előállított médiatartalmak kapcsán.