A Kronos: The New Dawn egy új, lengyel fejlesztésű túlélőhorror, amely a Nintendo Switch 2-re jelent meg. Története egy pusztulás szélén álló, romos városban játszódik, ahol az emberiség egy titokzatos esemény során groteszk lényekké, ‘árvákká’ változott. A játékos egy utazó bőrébe bújik, akinek időrepedéseken keresztül kell visszautaznia a múltba, hogy megfejtse az átalakulás rejtélyét és túlélje a veszélyes környezetet.
A történet kiemelkedő helyet foglal el, folyamatosan adagolja a titkokat: a világhoz kapcsolódó naplók, falfirkák és kormányzati üzenetek révén bővül a háttér. A főszereplő személyisége hideg és kimért, időnként egyre mélyülő pszichológiai feszültséggel. A környezet és az atmoszféra állandó bizonytalanságot tart fenn, miközben az ellenségek – különféle túlélőhorror címekből merítve – folyamatos fenyegetést jelentenek.
A játékmenet klasszikus túlélőhorror-elemekre épül: harc, fegyverfejlesztés, fejtörők, valamint az erőforrások gondos kezelése. Külön figyelmet érdemel a fegyverek töltési mechanikája és a biztonságos szobák rendszere, melyek egyedi hangulatot kölcsönöznek a játékvilágnak. A fejlesztők több, jól ismert túlélőhorror játékból is átemeltek ötleteket, mégis kérdés, hogy vajon képes-e a Kronos igazán újat nyújtani a műfaj szerelmeseinek.
Technikai oldalról néhány kompromisszummal találkozhatunk – például teljesítménycsökkenés és egy súlyos váltási hiba dokkolt és hordozható mód között –, amelyek elgondolkodtatják a játékosokat a platform előnyeiről és korlátairól. Felmerül továbbá a kérdés, hogy a játék remek lengyel hangulatával és audiovizuális kivitelezésével kitűnhet-e a nemzetközi túlélőhorror mezőnyben.