Az első két órát ismerhetjük meg a Kronos: The New Dawn című túlélőhorror játékból, amelyet a Blubbert Team fejlesztett. Már a kezdetektől erős sci-fi hangulat uralkodik; főhősünk egy titokzatos kérdezővel folytat intenzív párbeszédet, majd azonnal egy fontos küldetés közepébe csöppen.
Izgalmas mechanikával találkozunk: a groteszk, Orphans névre hallgató ellenségek képesek egyesülni, így különböző képességeiket kombinálva egyre veszélyesebb formákká alakulnak át. A játékban komoly szerepet kap a testek elégetése, a szűkös erőforrás-menedzsment és a túlélési stratégia, amely döntések sorát követeli meg minden szituációban.
Különleges elemet jelentenek a sci-fi anomáliák, amelyek segítségével a pályarészek visszaállíthatók az esemény előtti állapotukba, így új utak és lehetőségek nyílnak meg a bejárás során. Az atmoszféra rendkívül feszült: a leromlott ruhagyárak, furcsa árnyékokat vető próbababák, valamint az ipari-elektronikus zenei háttér mind a horror élményt erősítik.
Humort és könnyedséget hoznak a játékba a túlélő macskák, amelyek felfedezése extrákkal jutalmazza a játékost. Az egész élményt intenzív felfedezés és a suspense, vagyis a folyamatosan fokozódó feszültség jellemzi, miközben a főhős érzelemmentes kitartása is hozzájárul a posztapokaliptikus világ hiteles kilátástalanságához.