A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 26 perc

Kronos: A túlélő horror találkozása az időutazással

Két idősík, baljóslatú világjárvány és lélekgyűjtő utazás – a Kronos: The New Dawn új irányt ad a túlélő horror műfajának, ahol döntéseink és erőforrásaink menedzselése válik kulcskérdéssé.

Egy sötét, túlélő horror világban járunk, ahol a történelem és a jövő összemosódik. Az események középpontjában egy titokzatos utazó áll, aki különleges ruhában bolyong az ismeretlenben, miközben rémisztő, húsból álló lények, úgynevezett árvák támadnak rá – mindez egy globális járvány eredményeként.

A játék két fő idősíkon játszódik: az 1980-as évek Lengyelországában, valamint egy meghatározhatatlan, távoli jövőben. Az utazás célja, hogy esszenciákat gyűjtsünk, amelyek egyesítik az emberek tudatát, feltárva a múlt titkait és a katasztrófa eredetét. Út közben furcsa fejtörők, rejtélyes macskák és megmagyarázhatatlan események várnak ránk. Az esszenciák nem pusztán tárgyak – mindegyik különleges képességet ad, és aktívan beleszól a játék menetében, néha még hallucinációkat is okozhatnak.

A bejárható területek egyfajta központi bázisról nyílnak, és minden fejezetben újabb helyszínek, fegyverek, szerszámok és fejlesztések válnak elérhetővé. A játék során helyes erőforrás-menedzsmentre lesz szükség, hiszen a lőszer, tárgyak és alkatrészek mind-mind korlátozottak. A macskák megtalálása nem csak kedves szünetet jelent, hanem valódi segítség lehet a túlélés érdekében is.

Bár az ellenfelek és főellenségek terén némi ismétlődés tapasztalható, a szokatlan történetvezetés, a jól megalkotott karakterek, valamint a térbeli és időbeli ugrások izgalmas élménnyé teszik a kalandot. Vannak tipikus technikai hibák, mint apróbb fagyások és optimalizálatlan részek, amelyek jellemzőek az Unreal Engine 5 játékokra, ugyanakkor a hangulat sokak számára kifejezetten vonzó lehet.

Végezetül kérdésként marad: milyen mélyen lehet hatással az időutazás a narratívára, és mennyire képes a történet koherensen átadni a világát, amikor ennyi ugrálás történik az időben?