A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 44 perc

Kreatív közösség és modern stúdiótechnikák a Metropolisban Sean Genockeyvel

Beszélgetés Sean Genockey zenész-producerrel a stúdióközösségről, a kreatív módszerekről és a modern felvételi technikákról a Metropolis Stúdióban.

Sean Genockey és Warren Huart a Metropolis Stúdióban beszélgettek a zenei közösségről, a kreativitásról és a modern felvételi technikákról. Kiemelték a helyszín inspiráló közegét, ahol szakmai tapasztalataikat más zenészekkel oszthatják meg, és megvitatták, mennyire fontos a kreatív közösség, valamint hogyan befolyásolja a környezet az alkotást.

Szó esett különböző stúdiótechnikai megoldásokról is: felidézték, hogyan alakult át Sean munkastílusa, amikor a wimbledoni Black Dog Studios-ból a Metropolisba költözött. Érdekességként taglalták a fázishelyesség, a fázistolás és a különféle mikrofonozási módszerek jelentőségét a gitár- és dobhangzás kialakításában. Megvizsgálták, mitől lesz karakteres egy felvétel, és hogy mennyire egyszerű vagy bonyolult pontosan beállítani mindent ahhoz, hogy élő, karakteres eredmény szülessen.

Részletesen kitértek híres stúdióeszközökre és egyedi fejlesztésekre (pl. Roger Mayer termékei, 456 tape emulátor), továbbá szóba került az analóg és digitális technika keverése, valamint a summing amp-ek praktikuma. Felvetették a kérdést, mennyire érdemes minden sávot tökéletes technikai pontosságra igazítani, vagy meghagyni a természetességet, a hibákat és az időcsúszások okozta karaktert a hangzásban.

Szóba került néhány stúdiós „legenda”, mint az analóg stúdiók múltja, különböző keverési-felvételi filozófiák, valamint hogy korábban a közvetlen előállítás és a minimális utólagos szerkesztés volt jellemző. Milyen tudást és attitűdöt lehet átörökíteni a régi mesterektől a mai hangmérnök-generáció számára?