Bemutatásra kerül egy új, asztali grafikus felület, amely az Ollama nevű mesterséges intelligencia motorhoz készült Windows rendszerekre. A program célja, hogy egyszerűbbé és átláthatóbbá tegye a helyi AI modellek futtatását és kezelését azáltal, hogy egy letisztult chatablakban lehet kommunikálni a modellekkel.
Egy érdekes kulturális utalás is előkerül: a Kramer UI nevét a népszerű Seinfeld sorozat karakteréről, Cosmo Kramerről kapta, bár magában a fejlesztésben nem jelenik meg semmilyen tematikus kapcsolat a karakterrel.
A telepítés lépései mellett szó esik arról, hogy a Kramer UI kizárólag egy grafikus kliens, így külön szükség van az Ollama backend futtatására. Az összehasonlítás során más népszerű eszközök, például a Cobalt CPP említése is megtörténik, hangsúlyozva a rendszer felépítésében rejlő különbségeket.
Felmerül a kérdés, hogy mennyiben tér el ez az alkalmazás a hasonló célra készült más interfészektől, illetve hogy mely esetekben érdemes ezt választani. Az is szóba kerül, hogy szükség lehet forráskód-módosításokra, ha például távoli szerveren szeretnénk használni az Ollamát.