A Remedy fejlesztőcsapatának új játéka, az FBC Firebreak, szakít a megszokott egyjátékos, történetközpontú formulával, és egy háromfős, kooperatív PvE lövöldözős élményt kínál a Control univerzumának misztikus környezetében.
A játékban volt FBC alkalmazottak szerepébe bújva kell rögtönzött fegyverekkel és felszerelésekkel megküzdeniük a játékosoknak a Hiss fenyegetése ellen, miközben a sötét, szürreális „Legősibb Házban” ragadnak. Az alapfelállás lehetőséget ad egyedi és humoros jelenetekre is – például karaktereink még a világvége közepette is túlóradíjon viccelődnek.
Az osztályalapú rendszer három különböző „krízisszettet” kínál, amelyek más-más játékstílust és képességeket vonultatnak fel. Az elemeken alapuló harcrendszer kreatív megközelítést ad a csapatmunkához, ám a kezdeti órákban az egyes osztályok még gyengének érződhetnek, ami megnehezítheti az összhang kialakítását a játékosok között.
Figyelembe veendő, hogy az együttműködés kulcsfontosságú: kommunikáció nélkül a játék komoly kihívásokat állít a csapat elé, különösen, mivel a leghatékonyabb szerepmegosztás és védekezés sokszor magyarázatra, tapasztalatra szorul. Mindez számos kérdést vet fel a kooperatív többjátékos élmény sikeres működésével kapcsolatban. A játék a fejlődés és felfedezés örömét helyezi előtérbe, de csak azok jutnak el a mélyére, akik hajlandóak túllépni az első benyomásokon.