A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 6 perc

Kommandós stratégia és arcade akció a Force 7-ben: egy klasszikus a Commodore 64-ről

A Force 7 egyedi keveréke a taktikai tervezésnek és az arcade akciónak, ahol egy hétfős osztaggal idegenek által megszállt létesítményt kell felszabadítani.

1987-ben egy különleges játék jelent meg Commodore 64-re: a Force 7, amely első ránézésre egy tipikus arcade lövöldének tűnik, alienekkel teli folyosókkal és folyamatos tűzharccal. A látszat azonban csal – a program igazi ereje a taktikai mélységben rejlik, ahol a játékos nemcsak a reflexeire, hanem a csapat irányítására is támaszkodhat.

A történet szerint egy hétfős, speciálisan kiképzett osztagot irányítunk, akik egy távoli bolygó, Caris energiaüzemét próbálják megtisztítani az ellenséges idegenektől, miközben embereket mentenek. Minden csapattag sajátos képességekkel rendelkezik: egyesek lángszórót kezelnek, mások gránátokat, vagy páncélozott harci egységeket vezetnek. Döntéseink jelentősen befolyásolják, hogy sikerrel zárul-e a küldetés.

A pályán számos kihívás vár: teleporterek, tervrajzolvasók, kifogyó lőszer és egészség, mindezeket okosan kell beosztani. Az ellenségek sokfélesége – köztük szívós idegen katonák, lávamonsterek és a rettegett anyaidegen – folyamatos taktikázásra kényszeríti a játékost.

Különféle játékelemek, mint például a fáradtság, az energiautánpótlás és a karakterek közötti váltás lehetősége izgalmas stratégiai döntések elé állítanak. Az is kiderül, mennyire jelentős alapot adott a Force 7 a későbbi csapatorientált játékok, például az Alien Breed számára.