Gyakran felmerül a kérdés a fejlesztők és dizájnerek körében: vajon érdemesebb közvetlenül a kódban elkezdeni egy weboldal vagy alkalmazás felületének kialakítását, vagy előtte inkább egy nyitott tervezői vásznon, például a Figma-ban vagy a Sketch-ben dolgozzunk?
A szakértő egy friss LinkedIn-bejegyzés apropóján vizsgálja meg, milyen érvek és ellenérvek szólnak az azonnali kódbeli tervezés, illetve a grafikus felületeken történő előkészítés mellett. Rávilágít arra, hogy a különböző tervezői eszközök – például a Framer, a Webflow vagy a Figma – mennyire eltérnek abban, hogyan lehet velük szabadon iterálni és kreatív ötleteket kipróbálni, illetve mennyi kötöttséget jelentenek a DOM vagy a restriktív elrendezési szabályok miatt.
Felmerül az a dilemma is, hogy bár a Figma-ban könnyebb szabadon mozgatni és változtatni az elemeket, a végső prototípust sokszor el kell engedni, hiszen azt a fejlesztés során újra kell építeni. Az előadó felveti azt a lehetőséget, hogy az egyre fejlődő mesterséges intelligencia hamarosan képes lesz a tervezővásznon készült vizuális koncepciót valós időben, automatikusan működő HTML és CSS kóddá fordítani.
Nem állítja, hogy egyik módszer feltétlenül jobb lenne a másiknál – inkább azt hangsúlyozza, hogy a kreativitás, a projekt összetettsége és az iteráció sebessége dönti el, melyik megközelítés a célravezetőbb. A kérdés azonban nyitott marad: vajon mikor következik el az áttörés a tervezési szabadság és a fejlesztési hatékonyság tökéletes összeolvadásában?