Az 1984-es év különleges helyet foglal el az árkád játékok történetében. Bár ebben az időszakban már nem zajlottak akkora innovációk, mint a megelőző években, mégis számos izgalmas és akár furcsa cím is született, amelyek közül néhány mára szinte teljesen feledésbe merült.
A bemutatott játékok között akadnak olyanok, amelyek kimagasló technikai megoldásaikkal vagy egyedi prezentációjukkal vonták magukra a figyelmet. Ezek közül néhány a lézerlemez-alapú játékok közül került ki, amelyeket ambiciózus fejlesztők igyekeztek a kor csúcsára emelni önálló konzolokon vagy az árkádtermek speciális gépein keresztül.
A videó részletesen kitér azokra a címekre is, amelyek komoly anyagi és technológiai ráfordítással születtek meg, mégis kereskedelmi bukást szenvedtek. Ennek hátterében olykor iparági összeomlás, máskor piacra lépési nehézségek vagy egyszerűen a közönség érdeklődésének hiánya állt.
Különös figyelem jut a kevésbé ismert vagy akár szinte elfeledett európai, amerikai és japán fejlesztéseknek is, amelyek vagy a játékmenetükkel, vagy éppen a célcsoportjaikkal – például egészen kicsi gyerekeknek szánt árkád gépek – képviseltek újdonságot.
Több esetben szó esik ismert sorozatok első epizódjairól, illetve olyan gépekről és fejlesztőkről, amelyek későbbi sikeres franchise-okat alapozhattak meg. Emellett bemutatásra kerülnek különböző hardveres megoldások és olyan üzleti stratégiák is, amelyek a piaci összeomlás utáni korszak túlélését célozták meg.
Felmerülnek olyan kérdések, mint hogyan lehetett az otthoni számítógépeket beépíteni az árkádtermek világába, vagy miként próbálták áthidalni a piaci válságot interaktív és cserélhető tartalommal rendelkező gépekkel. Szóba kerül, hogyan változott az árkád közönségének összetétele, illetve mely játékok voltak kifejezetten fiatalabb korosztálynak szánva.










