A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 46 perc

Kiss: Psycho Circus – a rocklegendák és a boomer shooter találkozása

Egy elfeledett 2000-es évek eleji boomer shooter, amely egészen bizarr módon elegyíti a KISS mitológiáját, a képregényes horrort és a klasszikus FPS-játékok hangulatát. Mitől válhat érdekessé vagy kihívássá egy ilyen különleges licencjáték, mennyit ad hozzá (vagy vesz el) a rock hagyaték az élményhez?

A videó a Kiss: Psycho Circus – The Nightmare Child című, 2000-ben megjelent videojáték és annak képregényes hátterének különös világába kalauzolja a nézőt. A műsorvezető személyes ismerkedését osztja meg a KISS rockzenekarral, valamint a hírhedt Psycho Circus képregénnyel, amelynek sötét és bizarr történetvezetéssel bíró univerzuma inspirálta a játékot is.

Megtudhatjuk, hogyan váltak a KISS tagjai – Gene Simmons, Paul Stanley, Ace Frehley és Peter Criss – ebben a mitológiában istenekké, akik egy groteszk cirkusz világát uralják. Felmerül az a kérdés is, vajon miként lehet egy ilyen extravagáns, szimbolikákkal teli forrásanyagból első személyű lövöldözős játékot készíteni, és milyen különleges fejlesztői háttérrel indult ez a projekt.

Részletes bemutatást kapunk a játék mechanikájáról, főbb játékelemeiről, fegyver- és páncélrendszeréről, valamint a főbb szereplőkről és ellenségekről. Az elemzés külön kitér arra, miként épül a nosztalgikus „boomer shooter” hagyományaira, mennyiben tudott vagy nem tudott megújulni a műfajon belül, illetve mennyire erőteljesen inspirálták korábbi címek, mint a Doom és a Quake.

A videó izgalmas kérdéseket vet fel, például: összeegyeztethető-e a KISS cirkuszi rockimázsa a videojáték műfajával? Képes-e túllépni a szokatlan licenc, illetve a 90-es évek képregényes világának görcseit a játékélmény szintjén is? Hogyan küzd meg a fejlesztői stáb az ismétlődés, egyhangúság csapdájával, és milyen különös kihívásokkal találkoznak a játékosok az epizódok során?