Péter Jackson nevével fémjelzett King Kong videojáték a mozi hivatalos adaptációjaként jelent meg a legendás filmes producer közreműködésével. Ennek ellenére sokan inkább emlékeznek rá mint egy átlagos, úgynevezett „B kategóriás” játékra, amely egyedi játékmeneti döntésekre és filmes megoldásokra alapozva igyekezett kitűnni az Xbox 360 induló kínálatában.
Érdekesség, hogy a játék mind humán szereplők, mind Kong szemszögéből játszható, eltérő nézetekből mutatva be a történetet: előbbi belső nézetben, utóbbi harmadik személyben. A készítők merész döntése volt a HUD elemek szinte teljes megszüntetése is, amivel filmszerű hatást akartak elérni – ezzel friss hangot adva az adaptációs játékok világának.
Az Xbox 360-as kiadást ugyanakkor számos technikai kritika érte, köszönhetően például a sötét képi megjelenésnek SD TV-ken és egyes animációs kompromisszumoknak. Ezek a problémák a Ubisoft számára PR-kihívást jelentettek, mégis a King Kong egy korszak emblémája lett: a filmes franchise-okra építő, közepes költségvetésű játékokra, amelyek a 2000-es évek közepétől egyre inkább eltűnni látszanak.
Különös helyet foglal el a gamer kultúrában, hiszen sokak számára az egyik első, könnyedén teljesíthető, gyorsan maximális gamer score-t adó játék volt – egy olyan időszakban, amikor az Xbox 360 újdonságnak számító achievement rendszere még valódi szenvedélyt keltett a játékosokban. A King Kong az achievement vadászat szimbóluma lett, és emlékeztet a konzol hőskorának hangulatára is, amikor a platform lendülete versenyre késztette a teljes játékipart.










