Rio de Janeiro utcáin egyre több kínai elektromos jármű jelenik meg, különösen a BYD márka modelljei. Ezeket főként kedvező áruk és elérhetőségük miatt választják a helyiek. Egyre több kínai autó szeli át Brazília útjait, miközben az ország Dél-Amerika legnagyobb autópiacává nőtte ki magát.
A kínai autógyártók, akiket vámok zárnak ki az amerikai piacról, most a feltörekvő piacokra összpontosítanak. Brazília különösen vonzó számukra, mert a hazai piacon keletkezett többlettermelést új piacokon tudják értékesíteni. A kínai járművek mellett szól a fejlett technológia és az állami támogatások kombinációja.
Ugyanakkor a bővülés komoly kérdéseket vet fel Brazília számára. A kínai járművek árversenye veszélyezteti a helyi gyártást és munkahelyeket, egyesek pedig aggályokat fogalmaznak meg a munkaügyi normákkal kapcsolatban is. A BYD elleni kritikák és vizsgálatok rávilágítanak az iparági kihívásokra.
Az amerikai márkák, mint a Ford és a General Motors, hosszú évtizedek után hátrálnak ki a brazíliai piacról jelentős veszteségeik miatt, így növekszik a kínai cégek befolyása. Ezzel újabb kérdések merülnek fel: vajon mik lesznek a hosszú távú gazdasági és politikai következményei ennek a folyamatnak?









