A kínai állami média a modern kori „Négy Nagy Találmány” közé sorolta a bringamegosztást, de mára sokak emlékeiben inkább a tömegesen elhagyott, szemétdombbá vált kerékpárok maradtak meg. Az őrület 2017 és 2018 között tetőzött, amikor több mint 70 startup vállalkozás költött el milliárdokat és helyezett ki több mint 20 millió biciklit az országban – elképesztő ütemű növekedés és szabályozatlan verseny közepette.
Az epizód végigköveti a kerékpármegosztás globális történetét a hollandiai „Fehér Bicikli” kísérlettől a digitalizáció gyorsításán át a kínai nagyvárosokig. Miközben bemutatja az Ofo és a Mobike felemelkedését, arra is rávilágít, mennyire komplex logisztikai, technológiai és üzleti kihívásokkal kellett szembenézniük a cégeknek a fenntarthatóság, lopás, karbantartás és megtérülés kérdésében.
A befektetői pénzek özöne, a kiélezett promóciós harcok, valamint az irracionális piaci háborúk hamar buborékhatáshoz vezettek, míg az állam szerepe és a végül bevezetett szabályozások radikálisan alakították át a piacot. A videó többek között az alábbi kérdésekre is keresi a választ: hogyan fordulhatott ekkorát a média és a hatóságok hozzáállása a biciklimegosztáshoz? Milyen társadalmi és környezeti hatása volt ennek a forradalomnak? Lehetséges volt-e valódi profitot termelni ilyen versenykörnyezetben?










