Egy kínai állami vállalat közel 300 millió dolláros beruházással építi a világ egyik legnagyobb exportterminálját Brazíliában, São Paulo közelében. A cél nem csupán Brazília mezőgazdasági termékeinek hatékonyabb Kínába juttatása, hanem az amerikai gazdáktól való függőség csökkentése is.
Az Egyesült Államok és Kína évekig jelentős üzleti partnerek voltak az agrárszektorban, ám a vámháborúk miatt Peking alternatív ellátók után nézett. Brazília gyorsan a kínai piac vezető beszállítójává vált, és az új Cofco-terminál tovább növelheti a szállítási kapacitást, ami komoly bevételkiesést jelenthet az USA mezőgazdaságának.
Brazília számára is vegyesek a kilátások: bár a nyersanyagexportból származó haszon óriási, a gyártóipar háttérbe szorul, ami elmélyítheti a deindusztrializációs folyamatokat és veszélyeztetheti a munkahelyeket. Eközben Kína infrastruktúra-fejlesztésekkel, vasutakkal, és kikötőkkel hosszú távon formálhatja át Latin-Amerika exportútvonalait.
A geopolitikai helyzet sem egyszerűsödik: az amerikai kereskedelmi vámok, Jair Bolsonaro bírósági ügyei, és a kínai-brazil közeledés mind befolyásolják, hogyan osztozik a világpiac az élelmiszer-ellátás profitján, és milyen új szerepekhez juttathatja a feleket ez a nagy volumenű logisztikai beruházás.