Kína gazdasága jelentős kihívásokkal küzd, különösen a fogyasztói bizalom szintjének mélypontja miatt, amelyet a COVID utáni nehézségek és az ingatlanpiac évekig tartó stagnálása is fokozott. A hatóságok különféle ösztönző programokat vezetnek be, például nagy értékű háztartási gépek cseréjére és a 618-as vásárlási fesztiválhoz kapcsolódó akciókat, hogy élénkítsék a belföldi keresletet.
A beszélgetések során felmerül, hogyan befolyásolják az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi feszültségek az amerikai cégek szereplését a kínai piacon, külön kiemelve az olyan vállalatokat, mint az Apple, amely egyre nehezebben tud versenyezni a feltörekvő helyi márkákkal, például a Huawei-jel szemben. Hasonló tendenciák figyelhetők meg az elektromos autók piacán, ahol a Tesla piaci részesedése visszaesett a dinamikus kínai gyártók térnyerése mellett.
Az elemzők arra is kitérnek, hogyan változik globálisan a tőkeáramlás és a befektetési kedv, hiszen az amerikai piac körüli bizonytalanságok, kormányzati kérdések és a prémium értékelés egyre inkább arra sarkallják a befektetőket, hogy Ázsiában, Európában és a feltörekvő piacokon keressenek lehetőségeket. Az innováció, az AI és a zöldenergia, illetve a védelmi kiadások jelentik a következő évek fő irányait.
Felvetődik a kérdés, hogy miként alakul a globális gazdasági vezető szerep a következő években, és milyen mértékben képesek az országok alkalmazkodni az új gazdasági realitásokhoz a nemzetközi versenyben.