A régi demók világában gyakran találkozhatunk olyan vizuális effektekkel, amelyek első pillantásra lehetetlennek tűnnek – ezek sokban emlékeztetnek a bűvésztrükkökre: tudjuk, hogy becsapnak bennünket, de megfejteni az illúziót ugyanolyan szórakoztató, mint maga a látvány. A ‘Nine’ című Commodore 64-es demó is egy ilyen, színpadiasan előadott ‘varázslat’, ahol egy apró varázsló kilenc szellemet mozgat, holott a gép hardveresen csak nyolc sprite-ot képes egyszerre megjeleníteni.
A bemutató során átfutjuk a C64 VIC-II grafikus chipjének korlátait: a karakteres főképernyő, a korlátozott scroll lehetőségek, illetve a fix számú hardveres sprite mind komoly kreatív kihívást jelentenek. A program a platform ismert és kevésbé ismert tulajdonságait használja ki, például a ‘border hack’-et vagy az úgynevezett ‘idle graphics’ (szellembájt), amelyek segítségével a látszatot és a valóságot egyaránt mesterien vegyíti.
Részletesen bemutatásra kerül több, a C64-en alkalmazható trükk: a sprite multiplexelés, a border megnyitása, valamint az, hogyan lehet a karaktergrafikát és a sprite-okat kombinálni, hogy olyan hatások szülessenek, amiket első ránézésre a gép hardvere nem támogat. Mindig felmerül a kérdés: vajon hogyan jelenhet meg kilenc digit a képernyőn, amikor a határvonalak és a háttér is folyamatosan változik?
A történet során többször hangsúlyt kap, miért is pont feketére van festve a border, mi szükség van bizonyos háttérszínek időzített változtatására, és hogy a különböző hardveres szabálytalanságokat milyen programkód-trükkökkel lehet az illúzió részeként felhasználni. A bemutató igazi ereje abban rejlik, hogy minden zavarba ejtő vizuális effekt mögött ügyesen megválogatott kódtrükkök állnak, amelyek egyszerre támaszkodnak a C64 működésének dokumentált és rejtett részleteire.