A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 21 perc

Kilenc gyakori baki, amit a cégek elkövetnek az AI bevezetésekor

Milyen hibákat követnek el a felsővezetők, amikor AI-megoldásokat akarnak bevezetni, és miért válik ezek többsége nagy kockázatú zsákutcává? Az összefoglaló kilenc gyakori csapdahelyzetet tár fel, amelyeket elkerülve sokmilliós veszteségektől óvhatjuk meg a szervezetet.

Az elmúlt hónapokban egyre több vállalat próbálja bevezetni a mesterséges intelligenciát, mégis gyakran az elvárásokkal ellentétben a sikertelenség a jellemző. A vezetők előtt álló fő kihívásokat, tipikus hibamintákat és akadályokat ismerhetjük meg ebben az összefoglalóban, amelyek megakadályozzák, hogy az AI rendszerek valós üzleti értéket teremtsenek.

Különféle hibákat vizsgál a videó: ilyen például az integráció nehézsége, amikor a technológiai megoldás gyorsan elkészül, ám az üzleti és jogi folyamatok lelassítják a bevezetést; a felelősség és kormányzás hiánya, amikor nem világos, ki kezeli az AI által okozott esetleges problémákat; valamint a túlzottan gyors felskálázás problémája, amely során a pilotprojektek sikerei nem ismételhetők meg a nagyobb szervezetben.

Felmerülnek olyan kérdések is, mint hogy a munkafolyamatok mely részét érdemes automatizálni, hogyan lehet felkészülni a humán felügyelet magas igényére, és miként lehet elkerülni, hogy csupán látszólagos hatékonyságnövekedést érjünk el. A stratégiák kidolgozásánál szintén fontos dilemma, hogy a gyorsan változó AI-piac elbizonytalanítja a felsővezetést, döntésképtelenséghez vezethet, vagy éppen túl bátor lépésekhez – ezek mind összetett szervezeti válaszokat igényelnek.

Kiemelt szerepet kap továbbá az adatminőség, a megfelelő tréningek szervezése, valamint hogy mikor és hogyan érdemes vállalaton belül széles körű bevezetést tervezni. A videó számos kérdést vet fel azzal kapcsolatban, hogy mik a tartós sikertelenségek alapvető okai, és miért olyan nehéz ezeket átlépni.