Milyen technológiai készségekre lesz szükségünk 2030-ban? Az előrejelzések szerint a mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet játszik majd a munkafolyamatokban, de nem mindent vehet át tőlünk a gép.
A tartalom beszélgetést indít el arról, hogyan válnak a problémamegoldás, az algoritmikus gondolkodás, valamint a rendszertervezés minden eddiginél fontosabbá, még akkor is, ha a technológia automatizálja a kódolást vagy a folyamatokat. Mitől lesz valaki versenyképes ezen a piacon?
Fókuszba kerül a kiberbiztonság és a hozzá kapcsolódó emberi tényezők: vajon tényleg a technikai támadások jelentik a legnagyobb veszélyt, vagy inkább a rossz szokások és figyelmetlenségek?
Az adatokkal való műveltség, valamint azok kritikus értelmezése szintén kulcsfontosságú a jövő munkaköreiben – különösen, amikor a döntéshozatal egyre inkább adatvezérelté válik. Milyen új szemléletmódokat igényel ez?
Emellett előtérbe kerül a humánközpontú tervezés, amelyben az empátia és a valódi felhasználói igények megértése döntő lehet. Vajon hogyan alakítja át a termékfejlesztést, hogy a mesterséges intelligencia is képes lesz felületeket generálni?
Végül szó esik az AI-val való együttműködésről mint nélkülözhetetlen készségről, ahol a cél már nem csak a hatékonyság, hanem a közös gondolkodás és fejlesztés – miközben az automatizáció tovább növekszik.