Matt Lerner, az AJ Drexel Autism Institute professzora válaszol internetes kérdésekre a neurodiverzitás különböző aspektusairól. Felvetődik, pontosan mit is jelent a neurodivergencia fogalma, miben tér el például egy diszlexiás ember olvasásélménye a többiekétől, és hogy hogyan jelennek meg bizonyos zavarok – például autizmus vagy ADHD – az emberek hétköznapi életében.
Részletesen szó esik az autizmus szociális álarcos viselkedéséről (masking), valamint az online öndiagnózis jelenségéről is: a TikTok és más platformok szerepe a mentális egészséggel kapcsolatos tudásunk bővülésében, de azok veszélyei is előkerülnek. Lerner kitér a médiában látott reprezentációk – például a Love on the Spectrum című műsor – hitelességére is, és arra, mit is jelent igazából az, hogy valaki „a spektrumon” van.
A beszélgetés során tisztázódik, milyen kategóriákba sorolhatók az olyan állapotok, mint az ADHD, hogyan alakulhatnak ki tünetek, és lehet-e gyógyszeres úton vagy más módszerekkel hatékonyan kezelni őket. Felmerülnek továbbá a neurodiverzitással kapcsolatos gyakori tévhitek is, például, hogy mit gondol a közvélekedés az autisták empátiaképességéről, vagy hogy vajon örökölhető-e az autizmus.