A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 36 perc

Kérdéses Nintendo játékok: Szükség vagy üzleti döntés?

Érdekes kérdések bontakoznak ki a Nintendo játékokról, amelyekről vitatott, hogy valóban szükség volt-e rájuk, vagy csak üzleti okok álltak a háttérben.

Rendszeresen találkozunk olyan Nintendo játékokkal, amelyek létezése kérdéseket vet fel: tényleg szükség volt ezekre, hozzáadnak valami újat, vagy csak ismert címek újracsomagolásáról van szó? A videó azokat az epizódokat gyűjti össze, ahol kétséges, hogy valóban indokolt volt-e egy újabb változat vagy mellékág készítése.

Felmerül például, hogy a Tetris DX tényleg tartalmaz-e elegendő újdonságot az eredeti Game Boy változathoz képest, vagy csupán a színes grafika indokolja a megjelenését. Hasonló dilemmát látunk a Brain Age folytatásainál és különféle Nintendogs-kiadásoknál, ahol az újdonság minimális, mégis sorban érkeztek az új verziók.

A videó olyan portok, remake-ek és gyűjtemények létjogosultságát is megkérdőjelezi, mint a Classic NES Series a Game Boy Advance-en, illetve a Donkey Kong Country különféle hordozható átiratai. Érdekes módon szó esik azokról a termékekről is, melyeket szinte kizárólag marketing vagy kollekciós szempontok indokoltak.

Külön figyelmet kapnak azok a folytatások, DLC-k vagy exkluzív kiadások – például Mario Party kiegészítők vagy Mario és Luigi remake-ek –, amelyeknél kérdéses, hogy valóban bármilyen jelentős értékkel hozzájárultak volna a Nintendo-kínálathoz, vagy csak a megjelenésüket indokló üzleti ok vezetett el a piacra dobásukhoz.

További témák között szerepel, hogyan okozhat egy felesleges remake akár fejlesztőstúdiók megszűnését, illetve milyen szempontok mentén történnek ezek a kiadások: nosztalgia, platform-fenntartás vagy egyszerűen a polcokon tartáshoz szükséges tartalomgyártás. Izgalmas kérdés, hogy meddig terjeszthető egy alapötlet újabb és újabb variációkra, és mikor ér véget a fennálló értékteremtés.