A Kenwood története bámulatos fordulatok sorozata, tele váratlan eseményekkel és vállalati csatározásokkal. Kezdetben egy apró japán cég volt, amely kézzel tekercselt rádióalkatrészekkel küzdött a fennmaradásért egy háború sújtotta országban. Egyetlen szerencsés szerződés az NHK-val megalapozta a jövőjüket, de ez csak a kezdet volt.
Később a Kenwood – eredetileg Trio néven – meghódította az amerikai piacot, ám ehhez szükség volt egy amerikai hangzású márkanévre, ami belső konfliktusokat és identitásválságot okozott a japán és amerikai érdekeltségek között. Érdemes megvizsgálni, hogyan alakult ki végül a Kenwood név, és milyen reklámjogi bonyodalmakba ütközött útközben a cégnév.
Az eredeti cég kívülállóként tört be a legendás receiver-háborúkba, amikor is technológiai innovációval próbált kitűnni a piacvezető Pioneer, Marantz és Sansui mellett. Ám a vezetékes és autós hifi-sikerek ellenére egy váratlan szál bukkant fel: a Formula 1-gyel kötött partnerség, amely alapjaiban fordította meg a Kenwood sorsát.
A ’90-es években túlzott diverzifikáció, kudarcba fulladó terjeszkedések, majd a pénzügyi mélypont és az elkerülhetetlen vállalati egyesülés következett be, amikor a Kenwood és a JVC közös vállalatot alapított. Ezek az események mind izgalmas kérdéseket vetnek fel: hogyan lehet talpon maradni a technológiai iparban, amikor mindkét fél a túlélésért küzd? Mi vezet odáig, hogy egy háború után induló kis családi cég végül óriásvállalattal olvad össze?










