A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 7 perc

Keeper: egy varázslatos sétaszimulátor a Double Fine-tól

A Keeper egy rendkívül eredeti, szavak nélküli kaland, amely a mozgás, a világítás és az ismeretlen felfedezésének jegyében született; vizuális költemény, amely számos váratlan fordulattal lep meg.

Az alkotók legutóbbi műve, a Keeper, már első pillantásra is rendhagyónak tűnik. A Double Fine stúdióra jellemző különcség ezúttal is meghatározó, de a Keeper még a stúdió korábbi normáit is túlszárnyalja furcsaságban, hiszen nehezen sorolható be bármely hagyományos játékműfajba.

Különlegessége nemcsak a játékmenetben, hanem a narratív eszközökben is megmutatkozik: a néma történetmesélés mellett nagy hangsúlyt kap a mozgás öröme és nehézsége, valamint a világ idegenségének érzékeltetése. Különös, organikus helyszínek, szokatlan lények és egy állandóan változó, félig ismerős, félig elidegenítő környezet jellemzi a játékvilágot.

A középpontban egy világítótorony áll, amely megment egy madarat a pusztulástól, majd váratlanul megelevenedik, és rendhagyó módon kezd mozogni. E különleges partnerség képezi az események középpontját, ahogy a páros egy távoli hegycsúcs felé indul – mindeközben a mozgás fizikalitása és a fény irányításának mechanikája jelentik a kihívást.

Hangulati szempontból a Keeper inkább egy hangulatvers, mint hagyományos játék: a cselekmény helyett inkább az ismeretlen világban rejlő szépségek, csúfságok, valamint a természet és az ember alkotta struktúrák feszültsége kerül előtérbe. Nincsenek klasszikus kudarchelyzetek, így az élővilág megfigyelése és az egyedi látványvilág élvezete válik igazán jelentőssé.

Az előrehaladás során a játék folyamatosan újabb és újabb meglepetéseket tartogat: jelentős műfaji és játékmeneti váltásokkal operál, melyek során változik az irányítás, a célok, sőt a világ működésének szabályai is. Ezek a hirtelen változások olykor elbizonytalaníthatják a játékost, de a felfedezés és a kíváncsiság hajtóereje végig megmarad.

Vizuális szempontból a Keeper művészi igényességével és filmes beállításaival emelkedik ki; minden mozzanat olyan, mintha egy festmény elevenedne meg. Az animációk és vizuális effektek is a személyesség és a kreativitás jegyében születtek. Mindez kérdéseket vet fel arról, hogy vajon lesz-e még lehetőség a jövőben hasonlóan szokatlan, kompromisszumoktól mentes projektekre a nagy kiadók támogatásával.