Az Egyesült Államokban minden karácsonyi szezon egy gigantikus, közel 1 billió dolláros iparágat mozgat meg. Ez az időszak nemcsak a családi ünneplésről szól, hanem számos hagyományos és innovatív vállalkozásról is, melyek nélkül a karácsony elképzelhetetlen lenne.
A néző betekintést nyer abba, hogyan készülnek kézműves panettone-ok Milánóban, gondosan érlelt anyakovászból, illetve hogyan teszik különlegessé az ünnepet az Indiából származó, világhírű szerecsendió és jázmin, valamint Srí Lanka páratlan fahéja. A film bemutatja, milyen piaci stratégiák, árháborúk, és félrevezető címkézések zajlanak a fűszeriparban, valamint hogy miért olyan nehéz a fogyasztónak felismerni, milyen fűszert is vásárol valójában.
Kiderül, hogyan alakul át a cukorkaipar minden évben a közel kétmilliárd karácsonyi nyalóka hatására, és hogy a Vermont-i Clark Cookie Cutters cégnél hogyan készül évente milliónyi süteménykiszúró, amelyek nélkül aligha lenne igazi egy amerikai ünnepi konyha.
Bepillanthatunk a német Inger Glass üvegkarácsonyfadísz-készítő műhelyébe, ahol több generáción át öröklődött tudás alapján fújják, festik és díszítik a díszeket. Kitérünk arra, hogyan tudott egy hagyományőrző családi vállalkozás a kínai tömegtermelés mellett is fennmaradni. Megtudjuk, milyen útja van az ikonikus Rockefeller Center karácsonyfának, beleértve a városi logisztikát, és azt is, hogyan hasznosítják újra a kidobott fákat például a louisianai mocsarak védelmére.
Új nézőpontból vizsgálhatjuk meg az ajándékcsomagolás pazarlását, és nyomon követhetjük egy újrahasznosított ajándékcsomagoló megszületésének történetét. Megismerhetjük a világ legrégebbi „Mikulás-iskoláját” is, ahol a résztvevők nemcsak a karakter külsejét, hanem kedvességét és kommunikációs készségét is fejlesztik.
A film kérdéseket vet fel az ünnep fenntarthatóságáról, a tradíciók változásáról, a kézművesség szerepéről a globalizált iparban, és arról is, mennyire marad egyedi a karácsony a gazdasági háttérfolyamatok tükrében.










