A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 6 perc

Kalózok, mágusok és ninják találkozása a Commodore 64-en: a Skull & Crossbones különleges kalandja

Egy színes kalózkaland vár a Commodore 64-en, ahol mágusok, ninják és vicces akciók keverednek egy elhagyhatatlan oldalnézetes verekedős játékban.

1991-ben, amikor a Commodore 64 még mindig kitartott a rajongók szobáiban, megjelent a Skull & Crossbones, amely az oldalnézetes verekedős játékokat egy vad kalózos csavarral dobta fel. Az Atari 1989-es árkád játékának átirataként két tolvajt, One Eye-t és Red Dogot irányíthatjuk, akiknek egész vagyonát egy bosszúszomjas varázsló tüntette el.

Egészen egyedi környezetet kapunk: kalózok, ninják és mágusok osztoznak ugyanazokon a partokon, ami első ránézésre is abszurdnak tűnik. A pályák között van zsákmánnyal teli hajó, spanyol kastély, csapdákkal teli barlang, sőt, ninja rejtekhelyek is, ahol ellenfelek váratlan mozdulatokkal lephetnek meg minket. Egy-egy ellenség elbújása akár egy hosszú bosszúhadjárathoz is vezethet, ha épp ők állják el az utat a kijárathoz.

Az irányítás és az ütközésdetektálás tréfás pillanatokat és kihívásokat is jelenthet: könnyű elvéteni az ütést, néha a támadások „átsiklanak” az ellenfeleken. A zenei aláfestés tipikusan C64-es, amely néha még el is vonja a figyelmet a csata hevében zajló zajokról. A kincskeresés inkább egy gyors jutalommechanizmus, mint valódi felfedezés, de ez is sajátos hangulatot teremt.

Látványvilága élénk, de kissé szögletes, az animációk nagyvonalúan túljátszottak. Kétjátékos módban egymás után lehet próbálkozni, ám a nehézkes vezérlés és a kiszámíthatatlan ellenfelek összhatása egyedi kihívások elé állítja a játékosokat.

Bár korabeli kritikák vegyesen fogadták, a játék szokatlan keveréke miatt emlékezetes maradt. Különös hangulata révén igazi kuriózum az oldalnézetes beat ’em up játékok sorában, főleg kalóz- és retrojáték rajongóknak.