A főszereplő, Majima, egy hawaii szigeten tér magához emlékek nélkül. Találkozik egy helyi fiúval, akivel együtt vágnak neki a kalandoknak, miközben kalózok és száműzött jakuzák kincse után kutatnak.
A játékmenet izgalmas harcrendszerrel és két eltérő harci stílussal dolgozik: Mad Dog és Sea Dog, amelyek eltérő fegyverekhez és taktikákhoz kötődnek. A harcok során különféle mozdulatok, transzformációk és speciális támadások teszik pörgőssé és látványossá az összecsapásokat.
A hajózás, bár először kis térképeken zajlik, lehetőséget ad hajópárbajokra, gyors manőverekre és a legénység taktikus beosztására. A fejlesztések és finomítások során különféle csapattagokat lehet toborozni, mindegyikük egyedi képességekkel járul hozzá a kalandhoz.
A történet kalandos szigetekkel, városi felfedezésekkel, szociális kapcsolatokkal, valamint mini-játékokkal – például főzés, gokartozás vagy szerencsejáték – bővül. A világ élményszerű, tele karakteres mellékszereplőkkel és humorral teli helyzetekkel; a kapcsolatok és a karakterfejlődés kiemelt szerepet kap.
Az élményt viszont néhol beárnyékolja a repetitivitás érzése, valamint a túlzsúfolt rendszerek, amelyek összhatása időnként mechanikusnak hat. A grafikai megvalósítás és a hangulat szintén fontos elemei a játékélménynek, különösen Mad Lantis, a különleges metropolisz, és Hawaii vizuálisan is meghatározó helyszínei.