A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 44 perc

Kalandozás az Amiga és a Blitz Basic világában: retró játékfejlesztés új eszközökkel

Retro programozás, személyes visszaemlékezések és újszerű eszközhasználat találkoznak ebben a videóban, ahol egy Amiga játékkészítés folyamatát ismerhetjük meg a Blitz Basic segítségével.

A programozás világába való visszatalálás nosztalgikus hangulatban: a videó személyes élményekkel indít, felidézve, hogy a Blitz Basic 2 milyen lehetőségeket kínált a ’90-es évek Amiga felhasználóinak, akik játékfejlesztésre vágytak, de végül gyakran más elfoglaltságok kötötték le őket.

Az Amiga platform és a Blitz Basic 2 története újra fókuszba kerül, miközben összehasonlítják a régi és a modern fejlesztői környezeteket – az AmmyBlitz és különböző emulációs lehetőségek segítségével. Ezzel együtt megismerkedhetünk azokkal a szereplőkkel, akik ma is életben tartják a programozói közösséget, mint Sven és Rob, illetve betekintést kapunk a Blitz Basic sikeres példaprojektjeibe, például a Skid Marks játékot is górcső alá véve.

A fejlesztés során számtalan kihívással és tanulási lehetőséggel találkozunk: szót ejtenek logikai és grafikai problémákról, a hardveres korlátokhoz való alkalmazkodás nehézségéről, mutatva, hogy mennyire más optimalizálni egy régi géphez, mint modern PC-hez. Mindehhez sajátos eszköztár sorakozik fel, hiszen a chatbotok mellett meghökkentő módon még Excel is szerepet kap a pályák és grafika elkészítésében.

Felvetődik a kérdés: hogyan lehet a modern eszközökkel (például ChatGPT, Excel) visszanyúlni a retró platformokon történő fejlesztéshez úgy, hogy közben a régi idők hangulatát és a programozás örömét is átéljük? A játéképítés során folyamatosan fejlődnek az ötletek és a tanult technikák, miközben a főhős saját amatőr hibáiból is tanul, és megosztja tapasztalatait az érdeklődő közösséggel.