Az utóbbi hónapokban jelentősen felgyorsult a verseny a grafikus kártyák piacán, és a figyelem középpontjába került az Nvidia, az AMD és az Intel új fejlesztéseinek ütemezése. A hírek szerint komoly problémák merültek fel az Nvidia RTX 6000-es sorozatának jövőjével kapcsolatban, miközben az AMD előretörése egyre nagyobb kihívást jelent a piaci szereplők számára.
Az AMD új FSR technológiája (FSR Redstone) számos izgalmas újítást hoz el, mint például a sugárkövetés gyorsítására alkalmas radiance caching, amely mesterséges intelligenciát is felhasznál. Ez a technológia várhatóan jelentősen javítja majd az AMD eszközök teljesítményét, de néhány újdonság – például a radiance caching – megjelenésére még várni kell. Az upscaling és a frame generálás azonban már a jelenlegi szoftververziókban is elérhető, és több játékban is támogatott.
Nemcsak az AMD, hanem az Intel is jelentős lépéseket tesz a diszkrét videókártyák piacán, példaként bemutatva új Panther Lake processzorukat, amely erős integrált grafikával érkezik. Ez a lépés akár veszélyt is jelenthet a különálló grafikus kártyák piacára, és újabb lendületet adhat az árversenynek is.
Közben a MicroEnter terjeszkedik Austinban, és a PC-s hardverek piacán továbbra is óriási az érdeklődés a kedvező árú komponensek iránt. Emellett a Microsoft új funkciókat jelentett be a Windows rendszerre, melyek elsősorban a játékélményt hivatottak javítani.
Felmerül a kérdés: vajon mikorra várhatók az Nvidia új generációs RTX 60-as sorozatának megjelenései? Egyes piaci jelentések szerint az alkatrészhiány és a gördülő árproblémák miatt akár éveket is késhet a következő generáció, sőt, egyes gyártók és beszállítók a fogyasztói árak emelkedésére figyelmeztetnek. Miközben a Steam Deckhez hasonló konzoljátékos megoldások is újfajta versenyt teremtenek, a PC-s hardverek jövője bizonytalanná válhat.










