Az idei Tour de France versenyen különleges figyelmet kapott Jonas Vingegaard új Cervélo S5 versenykerékpárja, amely több szembetűnő változást is hordoz az előző modellhez képest. Az egy darabból álló kormányrendszer kialakításával, valamint a súlycsökkentés és az aerodinamika tökéletesítésével még modernebbé vált a kerékpár. A műszaki részletek között kiemelt szerepet kapott a vékonyított kormányközép, az új formájú első villa és a fejlesztett üléscső alakja is, melyek mind a légellenállás csökkentését szolgálják.
Az alkatrészek terén is igazodtak a legújabb trendekhez: vadonatúj Reserve 57/64 kerékszett gurul DT Swiss 180 agyakon, és a hajtásrendszer is a friss SRAM Red AXS 12 sebességes verzió. A prémium kormány méret és a különleges áramvonalas láncvédő is arról árulkodik, mennyire aprólékosan optimalizálták a gépet Vingegaard igényeihez.
A részletek vizsgálata során szóba kerülnek a frissített gumiméretek, mint a Vittoria Corsa Pro 29C, valamint az ülés formája és anyaga is: a Prologo Scratch M5 karbon nyeregsínnel is pontosan bemutatásra kerül. Felmerülnek kérdések arról is, hogy ezek a módosítások hogyan felelnek majd meg a hamarosan érvénybe lépő új UCI szabályozásnak, például a kormányszélesség és kerékmélység tekintetében.
Kiderül, milyen apró finomításokat alkalmaztak a feltűnésmentes aerodinamikai előrelépés érdekében, és kitérnek arra is, hogy ezek az újítások mennyire befolyásolhatják a versenyen a kerékpáros teljesítményét és komfortját a legmagasabb szinten.