A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 174 perc

Joe Rogan és Michael Button az ősi civilizációk titkairól és alternatív történelmi elméletekről beszélget

Joe Rogan és Michael Button mélyen elmerülnek az ősi civilizációk, alternatív történelem és a rejtélyes régészeti felfedezések világában, miközben új nézőpontokat keresnek múltunk feltérképezéséhez.

Joe Rogan vendége ezúttal Michael Button, aki az elmúlt év során nagy sikert aratott YouTube-csatornájával, ahol alternatív nézőpontból elemzi az emberiség őstörténetét és a civilizáció eredetét érintő kérdéseket.

A beszélgetés során Michael bemutatja, miért kérdőjelezi meg a hagyományos történelmi idővonalat, illetve hogyan befolyásolják az új őslélettani és régészeti felfedezések – például a marokkói leletek vagy a közelmúltban feltárt kolosszális szerkezet – az emberiség múltjáról alkotott képünket. Felmerül, mennyire ésszerű azt feltételezni, hogy csupán az utóbbi mintegy 10-12 ezer évben jelentek meg összetett civilizációk, ha már modern emberi anatómiánk ennél lényegesen régebbi.

Érdekes témákat boncolgatnak, többek között a göbekli tepei építményeket, a klímaváltozás szerepét civilizációk felemelkedésében és eltűnésében, illetve azt, hogy a múlt jelentős részét miért homály fedi: a természetes erózió, váltakozó klímák, illetve a kulturális torzítások miképp törlik el – vagy rejtenek el – múltunk fontos bizonyítékait.

Joe Rogan és Michael Button kitérnek a „gatekeeping” (tudományos kapuőrzés), az alternatív magyarázatok akadémiai elutasítása, és a modern média, YouTube- és podcastkultúra szerepére a kollektív tudás formálásában. Emellett felvetik: mi van akkor, ha valóban többször is voltak már fejlett civilizációk a Földön, amelyeket kataklizmák, például szupervulkánok, éghajlatváltozások vagy égitest-becsapódások teljesen eltüntettek a Föld színéről?

Olyan kérdések merülnek fel, mint: hol található a valódi határ a mítosz és a történelem között; el lehet-e teljesen vetni az alternatív, akár merész elméleteket („out of place” leletek, például többmillió évesnek tartott kerékmintázatok, vagy háromujjú mumifikált testek); és kik írják valójában a történelmet – a tudósok, az akadémiai körök, vagy mostantól a nyilvánosság ereje is?