A JBL története szinte egyedülálló: egy briliáns, ám tragikus sorsú mérnök, James B. Lancing találmányaitól és újításaitól indult, amelyek alapvetően formálták a mozi és később az otthoni zenehallgatás világát.
Érdekes fordulópontként jelenik meg Lancing gyermekkori rádióépítési tehetsége, a legendás partneri kapcsolata Ken Deckerrel, majd az áttörés a mozgóképes hangtechnika fejlődésében, amely az MGM-mel kötött szerződéssel együtt tette fel őket a térképre.
A személyes tragédiák és vállalati átszervezések sorozata után Bill Thomas előtérbe helyezte a tömegek számára elérhető hifi termékek fejlesztését, miközben a cég az ikonikus L100 modellel lett ismert.
A márka életpályája további izgalmas kérdéseket vet fel, például hogyan birkózott meg a JBL a japán termékek térnyerésével, hogyan építette ki szakmai dominanciáját a stúdiók, az autógyártók és végül a hordozható hangtermékek piacán.
Vajon hogyan tudott megújulni a márka a zenehallgatási szokások átalakulásával, milyen hatása van a különböző generációkra, és milyen paradox módon vált egyszerre ikonikussá és hétköznapi márkává világszerte? Az út során számos gazdasági, technológiai és kulturális kihívás és megoldás formálta a JBL-t.