Az összeállítás izgalmas példákat mutat be olyan videojátékokra, amelyeket a megjelenésük előtt sokan sikertelennek vagy bukásra ítéltnek tartottak. Tények és háttérsztorik világítanak rá arra, hogy milyen várakozások, kételyek és iparági előítéletek befolyásolják a játékok fogadtatását még azelőtt, hogy a közönség ténylegesen kipróbálhatná őket.
Egyes címek, mint például a Red Dead Redemption, a fejlesztők és elemzők körében is szkepticizmust váltottak ki, hiszen a témájuk vagy előzményeik alapján nem látszott biztosnak a siker. Más esetekben a hosszadalmas fejlesztési időszak, technikai kihívások vagy egy korábbi, kevésbé sikeres próbálkozás árnyalták a kilátásokat.
A lista olyan érdekes dilemmákat vet fel, mint például, hogy mikor éri meg egy jól ismert franchise-hoz új irányt adni; vagy hogy a fejlesztőcsapat múltbeli hibái mennyire határoznak meg egy új játékprojekttel kapcsolatos elvárásokat. Szó esik a játékfejlesztés tipikus buktatóiról: elhúzódó fejlesztésről, félbehagyott ötletekről és a kiadók által diktált kompromisszumokról is.
A bemutatott példák között szerepelnek független fejlesztésű alkotások, váratlan sikerű folytatások, licencjátékok és kultikus klasszikusokká vált címek is. Ezek mind azt bizonyítják, hogy a játékfejlesztésben és a piaci fogadtatásban sokszor számolni kell a meglepetésekkel.