A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 24 perc

Játékok, ahol a stáblista váratlanul érkezik

Tíz videójáték, ahol a befejezés egészen váratlanul érkezik – se nagy összecsapás, se megnyugtató lezárás, csak hirtelen stáblista és folytatás nélküli csend.

Számtalan játék rendelkezik látványos, drámai vagy kielégítő lezárással, de akadnak olyan címek is, amelyek egészen váratlanul, minden előjel nélkül érnek véget. Ezeknek a befejezéseknek gyakran nincs se végső összecsapása, se katarzisa, egyszerűen csak hirtelen leperegnek a stáblisták.

Egyes esetekben technikai újítások vagy fejlesztési problémák vezetnek a történet idő előtti vagy elnagyolt lezárásához. Máskor művészi döntés vagy költségvetési korlátok állnak a háttérben, amelyek miatt a játékélmény félbeszakad, és a játékosban marad a kérdés: „Ez most tényleg a vége volt?”

A felsorolt példák közt vannak legendássá vált, illetve kevésbé ismert játékok, ugyanúgy mint régi retro-címek és modern alkotások is. Felvetődik a kérdés, vajon miért vállalja be egy fejlesztőcsapat, hogy a végjáték helyett egy elvárhatatlanul hirtelen lezárással engedi útjára a játékosokat? Ezek a példák olyan témákra keresik a választ, mint a fejlesztési folyamatok kompromisszumai, a történetmesélés buktatói vagy a játékosokkal szembeni elvárások.

Külön érdekesség, amikor a játékok a lezáratlan szálakat vagy cliffhangereket nem folytatják, vagy egy sorozat következő része teljesen elrugaszkodik az előzményektől. Ezek a tapasztalatok mind hozzájárulnak a videojátékos közbeszédhez, és érdemes elgondolkodni azon, vajon ezek tényleg hibák vagy tudatos alkotói döntések eredményei.