Az emulátorrendszereket vizsgáló videó részletesen bemutatja a játékkonzol-emulátor boxok fejlődését, főként az utóbbi évek plug-and-play megoldásaira fókuszálva, amelyek főként Távol-Keletről, például az AliExpressről származnak. A különféle modellek bemutatása során szóba kerül az Android-alapú gépek S905 chipje, valamint ezek tipikus problémái, például a túlmelegedés, a hiányos aktív hűtés vagy a hibásan konfigurált szoftver.
Felmerül a kérdés, hogy az olcsó eszközök mennyire alkalmasak a korszerűbb konzolok, például a PlayStation 2, N64 vagy Dreamcast emulálására, vagy inkább maradnak az egyszerűbb, 8-16 bites korszak játékainál. A videó érdekessége, hogy konkrét modelleket (például Super Console X Max, X3, X5 Pro, K9 Klein, illetve N100 mini PC-k) is említ, ezek összevetéseként pedig számos teljesítményteszt, kompatibilitási probléma és hűtési megoldás is terítékre kerül.
A néző betekintést kap abba is, hogy a piac milyen gyorsan változik: modellek gyakran eltűnnek vagy frissülnek, az árak jelentősen csökkennek, és gyakran már mini PC-ket használnak emulációs célra, amelyek nagyobb teljesítményt kínálnak, főleg upscaling és újabb konzolok esetén. A videó felvázolja azokat a dilemmákat is, amelyekkel a vásárlók találkoznak, például hogy megéri-e előre összeállított „kész” gépeket vásárolni, vagy inkább saját PC-t érdemes építeni használt hardverekből, olcsón.
A témakörből adódóan olyan klasszikus rendszerek, mint a Sega Mega Drive, Atari, Commodore 64, Nintendo DS, GameCube, PlayStation Portable, Sega Saturn, valamint emulációs szoftverek kerülnek tesztelésre. Külön hangsúlyt kap az, hogy a különböző kombinációkban melyik architektúra mit bír el – s felmerül a kérdés: mennyi kompromisszumra van szükség, és hol húzódik a határ teljesítmény, élmény, valamint ár között?